WAŻNE

Oni nie chcą się rozstać!

W czwartek, 26 maja 2022 r., klasa III BB, pod opieką wychowawczyni Pani Alicji Śmierskiej, udała się na wspaniałą wycieczkę do Lidzbarka Warmińskiego.
Pierwszym punktem na naszej mapie były Termy Warmińskie.
Trzygodzinne wodne szaleństwa były w cudownym, komfortowym miejscem, z wieloma wodnymi atrakcjami, baseny, w tym baseny zewnętrzne z przyjemną ciepłą wodą, zjeżdżalnie, liczne jacuzzi. Uczniowie mogli wykazać się umiejętnością pływania. Było cudownie.
Kolejnym punktem naszej wycieczki były tężnie solankowe. Mają sześć metrów wysokości i około stu metrów długości. W ich górnej części znajduje się taras widokowy, na który dotarliśmy po świetnie skonstruowanych drewnianych schodach. Z tarasu rozciąga się piękny widok na najbliższą okolicę. Niestety nie mogliśmy zbyt długo korzystać z walorów zdrowotnych tężni solankowych z inhalacji, gdyż nadciągnęły ciężkie deszczowe chmury. Przed największą ulewą zdążyliśmy schronić do naszego busa, którym dzięki naszemu wspaniałemu kierowcy pojechaliśmy do naszego trzeciego, a zarazem ostatniego punktu na naszej mapie wycieczkowej – do zamku Biskupów Warmińskich z Muzeum Krasickiego, zwanego WAWELEM PÓŁNOCY. To miejsce, gdzie żyli i tworzyli m.in. Mikołaj Kopernik, Jan Dantyszek, Stanisław Hozjusz, Ignacy Krasicki. W swojej ofercie prezentuje kilkanaście wyjątkowych wystaw – od archeologii, dawnego uzbrojenia, rzemiosła artystycznego, sztuki gotyckiej, malarstwa religijnego, po polskie malarstwo współczesne.
Po tak licznych atrakcjach udaliśmy się w drogę powrotną do naszego kochanego miasta.

Dzień Dziecka przedszkolaków

24 maja, w związku z zbliżającym się Dniem Dziecka, przedszkolaki wybrały się do Alpakadabra w miejscowości Pieczonki. Wycieczka była dla dzieci dużym przeżyciem. Bezpośredni kontakt ze zwierzętami, możliwość ich karmienia, ognisko, na którym upiekliśmy kiełbaski i zjedliśmy z wielkim smakiem i apetytem oraz zabawy z udziałem animatora sprawiły dzieciom ogromną frajdę.

Ostatni biwak uczniów klas trzecich branżowej szkoły I stopnia

Dnia 10 maja 2022 r. uczniowie klas branżowych, pod opieką p. Alicji Śmierskiej i p. Małgorzaty Waszkielewicz, rozpoczęli trzydniowy biwak w Starych Juchach.

Dzień pierwszy.
Po przybyciu do Ośrodka „Sowa”, rozpakowaliśmy się i udaliśmy się na boisko. Gry zespołowe to świetny początek na rozruszanie się przed czekającymi nas wyzwaniami. Jeśli jednak ktoś czuł się zmęczony po podróży, czekały na niego "drzewne huśtawki”. Po smacznym obiedzie udaliśmy się na spacer, ścieżkami z ubiegłego roku. Niewiele się zmieniło, okolica nadal prześliczna, zwłaszcza o tej porze roku. Jednak na plaży zaskoczyły nas nowopowstałe budowle, coś na wzór dawnych murów obronnych, z basztami i drabinami, po których oczywiście wspinaliśmy się, utrwaliliśmy to na zdjęciach. Następnie udaliśmy się w dalszą drogę. Na zaproszenie pracowników Biblioteki – Centrum Informacji i Kultury Gminy Stare Juchy w ramach Dnia Bibliotekarza wzięliśmy udział, wspólnie z tutejszą młodzieżą, w grach terenowych. Zostaliśmy podzieleni na dwie grupy. Postawione nam zadania wcale nie były łatwe, dotyczyły utworów Adama Mickiewicza, fragmentów z Pana Tadeusza oraz wymagały od nas sprawnego liczenia. Wygrała grupa 2, ale dumni jesteśmy ze wszystkich ponieważ mimo trudności, nikt się nie zniechęcił i wszyscy ukończyliśmy zadania. Nagrodą był słodki poczęstunek dla wszystkich uczestników oraz ognisko z pieczeniem kiełbasek.
Dziękujemy pracownikom biblioteki za zaproszenie i tak miłe przyjęcie nas.
Po pożegnaniu się, poszliśmy na krótki spacer do parku owadów. Tu zorganizowaliśmy sobie sesję zdjęciową. Nasz fotograf Maciek Furmaniak – nasz absolwent, sprawił się znakomicie. Następnie wróciliśmy do ośrodka, na kolację i krótki odpoczynek, krótki, bo przecież dla nas to nie był koniec dnia. Wyznaczone osoby, przygotowały i pięknie podały posiłek. Czuliśmy się jak w super restauracji. No i nastał wieczór, zgasły światła, zabrzmiała muzyka i wszyscy ruszyliśmy do tańca. To był naprawdę miły dzień.

Dzień drugi.
Pobudka 7.30, gimnastyka poranna, pyszne śniadanie samodzielnie przygotowane przez wyznaczonych dyżurnych i ruszamy z ośrodka.
Punkt 1. na naszej trasie to oczywiście Góra Piaskowa, którą WSZYSCY zdobyli. W drodze powrotnej odwiedziliśmy Delikatesy, aby zaopatrzyć się w coś słodkiego i zjeść pyszne lody.
Punkt 2. to zbieranie mleczy - mniszka lekarskiego w celu wyplatania wianków dla SŁOWIAŃSKICH DZIEWCZYN. Warsztaty edukacyjne z zaplatania poprowadziła uczennica Marlena Gral. Jak wyszły sami oceńcie (fotorelacja).
Punkt 3️. - obiad przygotowany przez Panie z Ukrainy przebywające w ośrodku. Kolejny dzień mieliśmy okazje spróbować innej, ale jak pysznej, kuchni.
Punkt 4. na naszej mapie wrażeń to WIEŻA WIDOKOWA, z której podziwialiśmy panoramę Starych Juch i okolic. Widoki przepiękne. Następnie powrót i niespodzianka przygotowana przez Pana Karola Sławomira Gromadzkiego, naczelnika OSP Stare Juchy i jednocześnie pracownika ośrodka, który zaprosił nas na warsztaty kuglarskie z elementami sztuki cyrkowej. Wzięliśmy udział w ćwiczeniach z kijami, pojkami, które miały nas przygotować do tańca z ogniem. Na koniec każdy z nas miał okazję sprawdzić swoje umiejętności równowagi i przejść po linie zawieszonej około 1 metra nad ziemią. Mistrzynią chodzenia po linie została Aleksandra Ludtke, ale wychowawczynie też pokonały swoje słabości - lina wytrzymała. Po wyczerpującej i wspaniałej zabawie wszyscy z wielką chęcią zebraliśmy się przy ognisku, przygotowanego przez Dariusza Piętkę i Kamila Ternozka. Wspólnie piekliśmy kiełbaski, tańczyliśmy i śpiewaliśmy.
Punkt 5. to czas na podsumowanie i pożegnanie klasy 3bb z wychowawcą p. Alicją, którzy 24 czerwca opuszczą naszą szkołę. Zrobiło się smutno. Celem otarcia łez i poprawy humoru, uczennica Aleksandra Gryszko przygotowała pyszny jabłecznik, a Pani Alicja zorganizowała pożegnalny tort. Miłym zakończeniem dnia były tańce w samodzielnie przygotowanych strojach słowiańskich.

Dzień 3.
To był nasz ostatni dzień pobytu w ośrodku wypocznkowym "SOWA". Tradycyjnie rozpoczęliśmy dzień pobudką i lekką gimnastyką. Następnie udaliśmy się na śniadanie przygotowane przez Aleksandrę Ludtke, Dominikę Ludtke oraz wychowawczynię p. Alicję Śmierską i p. Małgorzatę Waszkielewicz. Kolejnym punktem dnia była wycieczka do KAMIENIA OFIARNEGO JAĆWINGÓW, ale pogoda pokrzyżowała nam plany. Wróciliśmy więc do ośrodka i wysprzątaliśmy pomieszczenia, z których korzystaliśmy podczas pobytu. Kiedy deszcz ustał wybraliśmy się z naszym przewodnikiem p. Karolem Gromadzkim do repliki tegoż kamienia, który znajduje się w niewielkiej odległości od ośrodka, nad rzeką Młyńską Strugą. Tam poznaliśmy legendę związaną z kamieniem ofiarnym i nazwą miejscowości Stare Juchy. O godz. 12:45 pożegnaliśmy przyjazny nam ośrodek i udaliśmy się w drogę powrotną, do domu

20 maja - Światowy Dzień Pszczół

20 maj to Światowy Dzień Pszczół. Ten dzień uczniowie Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Giżycku wraz z wychowawcami świętowali w malowniczo położonej zagrodzie edukacyjnej Pszczelandia w Barcianach. Uczniowie uczestniczyli w zajęciach na których poznali historie pszczelarstwa i jak powstaje miodek. Uczniowie wzięli udział w warsztatach, na których próbowali różnego rodzaju miody, a także wykonywali samodzielnie świece z wosku pszczelego, które wzięli ze sobą do domu. Wycieczka bardzo podobała się i wszyscy wrócili z uśmiechami na twarzach.

XII Ogólnopolskie Letnie Igrzyska Olimpiad Specjalnych Rybnik 2022

Mamy BRĄZOWY 🥉MEDAL w sztafecie 🏊‍♂️🏊
I tak właśnie wielkim sukcesem uczniowie kończą "XII OGÓLNOPOLSKIE LETNIE IGRZYSKA OLIMPIAD SPECJALNYCH Rybnik 2022"

✔️Wszyscy uczestnicy wykazali się ogromnym hartem ducha i walecznością.
✔️Byli dla siebie nie tylko rywalami na torach pływackich, ale też służyli sobie nawzajem wsparciem i motywacją do walki
✔️Każdy start uczestników to wielkie emocje i źródło wzruszeń, a chwile sukcesów i wręczania medali były ukoronowaniem ich ciężkiej pracy i na zawsze pozostaną w pamięci uczestników.
✔️Sam udział w Mistrzostwach Polski to dla uczniów ogromny powód do dumy i okazja do sprawdzenia swoich sił i umiejętności. Udział w tegorocznych Mistrzostwach zakończył się dla uczniów SOSW wielkim sukcesem 💪 👏
✔️A przejechali ponad 600km w jedną stronę...🚄🚉 Pozdrawiamy ✋

Wychowankowie grup wychowawczych w Alpakadabrze

18 maja 2022 roku udaliśmy się całym internatem na wycieczkę do Alpakadabra w miejscowości Pieczonki. Mieliśmy okazję poznać alpaki i spędzić z nimi czas. Braliśmy udział w licznych konkursach i atrakcjach przygotowanych przez organizatora. Na zakończenie aktywnego popołudnia upiekliśmy kiełbaski, które zjedliśmy z wielkim smakiem i apetytem.

Niezapomniana wycieczka do Krakowa i Zakopanego

Uczniowie kl. IVa SP, VII SP, II ZE E SPdP oraz II ba BS I st., w dniach 09 - 13.05.2022 r., udali się na długo wyczekiwaną wycieczkę, pełną wartości edukacyjnych, nieoczekiwanych przygód i zapewniających fenomenalną rozrywkę dla wszystkich, którzy chcieli zmierzyć się ze strachem i zabawą na najwyższych obrotach.

Każdy dzień dostarczał nowych atrakcji i niezapomnianych przeżyć. Pierwszego dnia uczniowie zwiedzili m.in.: Kopalnię Soli „Wieliczka”, Muzeum Rynku Podziemnego, Zamek Królewski, Dzwon Zygmunta, Krypty, Smoczą Jamę, Rynek Główny z Sukiennicami. Przeszli ulicą Franciszkańską, gdzie odwiedzili popularne Okno Papieskie. To tutaj odpoczywał Papież Jan Paweł II podczas wszystkich swoich pielgrzymek do Polski i tutaj witał młodzież w nieoficjalnych, bardzo serdecznych i emocjonalnych spotkaniach.

Następnego dnia uczestnicy wycieczki udali się do Energylandii, największego Parku Rozrywki w Polsce, oferującego atrakcje, które znajdują się na obszarze 43 hektarów. Tego dnia każdy z uczniów mógł przeżyć fantastyczną przygodę, a przy okazji pokonać swoje obawy i lęki. Trzeciego dnia uczestnicy wycieczki udali się do wytęsknionego Zakopanego, gdzie przeszli najsłynniejszym deptakiem w Polsce - Krupówkami. Następnie wjechali koleją linowo-terenową na Gubałówkę, gdzie roztacza się pasjonująca panorama na tatrzańskie szczyty.

Wkrótce potem wszyscy udali się do Parku Iluzji - miejsca, gdzie  nie wiadomo, czy wierzyć swoim oczom, czy zdać się na rozum…? Może intuicję…? Gdzie wszystko przestaje być oczywiste.

To była emocjonująca wyprawa, pełna niezapomnianych wrażeń… Przecież każdy wie, że „nic tak nie rozwija inteligencji jak podróżowanie”.