PEDAGOG - Iwona Michalec |
|
|
|
"Dziecko rzadko potrzebuje dobrego mówcy, częściej dobrego słuchacza."
Robert Brault
Pedagog szkolny jest po to, by Ci pomóc.
Masz problemy w szkole, nie radzisz sobie z nauką, czujesz się osamotniony?
Przyjdź, powiedz, zapytaj. Tu zawsze znajdziesz pomoc.
Do zadań pedagoga szkolnego należy:
1. Udzielanie porad i pomoc uczniom w rozwiązywaniu konfliktów rówieśniczych i środowiskowych.
2. Prowadzenie indywidualnych i grupowych zajęć w zakresie przeciwdziałania przemocy, radzenia sobie z agresją,
napięciami emocjonalnymi, stresem.
3. Współpraca z instytucjami wspierającymi proces edukacyjno – wychowawczy uczniów.
4. Prowadzenie konsultacji pedagogicznych dla rodziców i nauczycieli.
5. Organizowanie opieki i pomocy materialnej uczniom opuszczonym, osieroconym, zaniedbanym środowiskowo.
6. Prowadzenie zajęć profilaktycznych o tematyce antyalkoholowej, antynarkotykowej, antynikotynowej.
7. Udzielanie pomocy nauczycielom i wychowawcom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych.
8. Przeciwdziałanie skrajnym formom niedostosowania społecznego dzieci i młodzieży.
PSYCHOLOG - Katarzyna Kwiatkowska
"Gdzie chcesz być, jeśli nie tutaj?
Kiedy chcesz żyć, jeśli nie teraz?
Właśnie w tej jednej chwili
jesteś, żyjesz - jakie to szczęście!"
M. Gandhi
Do zadań psychologa szkolnego należy:
- Rozpoznawanie potencjalnych możliwości oraz indywidualnych potrzeb ucznia i umożliwianie ich zaspokojenia.
- Prowadzenie badań i działań diagnostycznych, dotyczących uczniów, w tym diagnozowanie potencjalnych możliwości oraz wspieranie mocnych stron ucznia.
- Wspieranie ucznia z uzdolnieniami.
- Diagnozowanie sytuacji wychowawczych w celu wspierania rozwoju ucznia, określenia odpowiednich form pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym działań profilaktycznych, mediacyjnych i interwencyjnych wobec uczniów, rodziców i nauczycieli.
- Organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli.
- Zapewnienie uczniom doradztwa w zakresie wyboru kierunku kolejnego etapu nauki.
- Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy wychowawczej w środowisku szkolnym i pozaszkolnym ucznia.
- Wspieranie wychowawców klas oraz zespołów wychowawczych i innych zespołów problemowo-zadaniowych w działaniach profilaktyczno-wychowawczych, wynikających z programu wychowawczego szkoły.
- Wspieranie rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych.
- Umożliwianie rozwijania umiejętności wychowawczych rodziców i nauczycieli.
- Współpraca z pedagogiem szkolnym oraz instytucjami wspierającymi szkołę.